سئو خارجی بدون افزونه

سئو خارجی چیست؟ +تکنیک های مهم سئو آف پیج Off Page SEO

انتشار محتوا تصویری و ویدیویی در صفحات اینفلوئنسرها می‌توانند باعث مراجعه کاربران به صفحات اجتماعی شما و سپس کلیک بر لینک‌هایی باشد که در آنها درج کرده‌اید. برای مثال، قرار دادن لینک در استوری یک اینفلوئنسر پرطرفدار و کلیک کاربران بر روی لینک، باعث دریافت بک لینک می‌شود. ارسال تصاویر (Image Submission) یکی دیگر از روش‌های مهم سئو خارجی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا محتوای بصری در نزد کاربران بسیار محبوب است. ارسال تصویر مربوط ایجاد تصاویری خاص مانند اینفوگرافیک‌ها و به اشتراک گذاری آنها در سایت‌های مختلف است. بسیاری از وبسایت‌هایی که خدمات تبلیغات و رپرتاژ را ارائه می‌دهند، به شما اجازه یک تا سه لینک را می‌دهند.

بر خلاف سئو داخلی که تماما در فضای داخلی وب‌سایت فعالیت می‌کند، سئو خارجی مانند یک محرک تبلیغاتی، به بهینه‌سازی در محیط خارجی وب‌سایت می‌پردازد. در این مقاله از نبض مارکتینگ، علاوه بر معرفی جامع سئو خارجی، به بررسی مزایا و مهم‌ترین فاکتور‌های آن خواهیم پرداخت.در سئوی آف‌پیج علاوه‌بر زمان، باید مبلغی را هم به‌عنوان هزینه بپردازید. در ادامه این مقاله سئو اف پیج، اهمیت و تکنیک‌های آن را برای شما توضیح می‌دهیم.پس برای تضمین رتبه وب‌سایت خود و افزایش ورودی، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. اعتبار دامنه یا DA، معیاری است که نشان می‌دهد وب‌سایت شما چقدر در موتورهای جستجو معتبر و قابل اعتماد است. سئو خارجی با ایجاد بک لینک‌های باکیفیت از سایت‌های دیگر، به طور قابل توجهی بر افزایش DA شما تاثیر می‌گذارد. هرچه DA شما بالاتر باشد، شانس بیشتری برای کسب رتبه‌های برتر در نتایج جستجو خواهید داشت.

برای کسب و کارهایی که وابسته به یک موقعیت جغرافیایی هستند (مثلا رستوران، داروخانه، پاساژ و …) سئو محلی اهمیت بسیار بالایی دارد. با ثبت در نقشه گوگل، درج تصاویر جذاب و کسب دیدگاه مثبت از مشتریان می‌توانیم شانس نمایش در نقشه گوگل و صفحه نتایج جستجو را افزایش دهیم. فرض کنید که سایت دی ام بورد (به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ) مقاله‌ای برای معرفی 10 آژانس دیجیتال مارکتینگ بنویسد ولی به هیچ یک از آنها مستقیما لینک نداده باشد. گوگل با بررسی محتوای صفحه متوجه ارتباط معنایی این 10 شرکت می‌شود و از روی نام برندها می‌فهمد که به نوعی معرفی شده‌اند. در مقابل اگر تلاش کنیم که با انتشار رپورتاژ آگهی و لینک‌سازی به این صفحه جایگاه‌ش را بهبود دهیم در واقع از سئو خارجی به عنوان یک تکنیک کلاه سیاه استفاده کرده‌ایم.

این تغییرات می‌توانند تأثیر زیادی بر استراتژی‌های سئو خارجی داشته باشند و گاهی اوقات باعث کاهش رتبه وب‌سایت شوند. یکی از بزرگترین چالش‌های سئو خارجی، کسب لینک‌های باکیفیت از وب‌سایت‌های معتبر است. این فرآیند، هم زمان‌بر و هم دشوار است و نیازمند تلاش و صبر فراوان است. چون گوگل الگوریتم‌های پیچیده‌ای دارد که می‌تواند بک‌لینک‌های مصنوعی، اسپمی و بی‌کیفیت را شناسایی کند. پس ساختن تعداد زیادی بک‌لینک بی‌کیفیت نه تنها به بهبود رتبه سایت شما کمک نمی‌کند، بلکه می‌تواند به آن آسیب هم برساند. چون بکلینک‌ها، مثل یک سری رای اعتماد به وب‌سایت شما هستند که از سایت‌های دیگر به سمت سایت شما هدایت می‌شوند.

ابزاری قدرتمند برای یافتن محتوای پرطرفدار و تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند به شما در یافتن فرصت‌های لینک سازی و بازاریابی محتوا کمک کند. سوشال سیگنال و لینک‌های دریافت شده از شبکه‌های اجتماعی جزو فاکتورهای گوگل در رتبه‌بندی نتایج نیستند و تاثیری بر جایگاه شما در نتایج ندارند. خرید دامنه، خرید هاست، IP اختصاصی، مدیریت سایت‌ها، تقویت لینک‌سازی خارجی و به روزرسانی محتوا همگی فعالیت‌هایی هستند که زمان و هزینه زیادی از شما صرف می‌کنند. اگر هنوز به فکر ساخت شبکه خودتان هستید این نکته را در نظر داشته باشید که باید منابع مالی آن را تامین کنید. تفاوت مدل امروزی با Link Farm این است که ما مستقیما با رسانه مورد نظر خود مذاکره کرده و سایت‌هایی را انتخاب می‌کنیم که ارتباط موضوعی کاملی با اهداف ما در سئو دارند.

این محتوا می‌تواند به مرجع اصلی تبدیل شده و سایت‌های دیگری آن را معرفی کنند یا از طریق لینک‌سازی به آن ارجاع دهند. در چنین شرایطی سئو خارجی ما تقویت می‌شود ولی برخلاف استانداردهای گوگل عمل نکرده‌ایم. مشارکت در انجمن‌ها و فوروم‌های مرتبط با حوزه فعالیتتان، یکی دیگر از روش‌های موثر برای کسب لینک‌های باکیفیت و افزایش دیده شدن برند شماست. زمانی که شما به عنوان یک کاربر فعال در این انجمن‌ها حضور دارید، فرصت‌های زیادی برای برقراری ارتباط با سایر کاربران، اشتراک‌گذاری دانش و تخصص خود و معرفی وب‌سایتتان به وجود می‌آید. لینک‌های باکیفیت، لینک‌هایی هستند که از سایت‌های معتبر، مرتبط و دارای محتوای باکیفیت به سایت شما هدایت می‌شوند. لینک‌هایی که نشان می‌دهند که سایر وب‌سایت‌ها به محتوای شما اعتماد دارند و آن را به کاربران خود توصیه می‌کنند.

همچنین، بسیاری از این سایت ها از مقاله های خود به tesla.com لینک زدند. درحالیکه دور از ذهن است پرتاب ماشین به فضا منجر به رشد موفقیت آمیز بازاریابی برای اکثر بیزینس ها شود، نباید این چنین باشد. خبر خوب این است که شما نیازی به هزاران برند منشن و یا لینک یا برای رتبه بندی در گوگل ندارید، بنابراین فعالیت های بازاریابی آفلاین در مقیاس کوچکتر، برای مشاغل کوچکتر بهتر عمل می‌کند. این مهم همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا پادکست‌های خود را به صورت ارگانیک تبلیغ کنید تا در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید. همچنین، مهم است که عنوان پادکست خود را طوری انتخاب کنید هم برای گوگل و هم برای کاربران جذاب باشد.

پست‌های مهمان یعنی شما مقاله‌ای دربارهٔ کسب‌کارتان بنویسید، سپس آن مقاله را در وب‌سایت دیگری که محتوایی مرتبط با صنعت شما دارد، منتشر کنید. با انتشار پست مهمان در سایت‌هایی که این امکان را فراهم کرده‌اند، می‌توانید برای صفحات وب‌سایت خود بک‌لینک دریافت کنید. پست مهمان نه تنها به شما اجازه می‌دهد تا به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید، بلکه اعتبار شما را در موضوع مورد نظر افزایش می‌دهد و کمک می‌کند از سایت‌های معتبر بک‌لینک کسب کنید. تجربه سئو کاران سایت پرش نشان می‌دهد که سئو خارجی، یکی از موثرترین روش‌ها برای افزایش ترافیک ارگانیک و بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو است. اما همین تجربه، بارها و بارها به ما ثابت کرده که سئو خارجی یا همان off page، آنقدر قِلِق و تکنیک دارد که کوچکترین اشتباهی در انجام آن، می‌تواند به افت شدید بازدیدهای صفحه هدف منجر شود.

این نوع محتوا معمولاً در رسانه‌ها یا وبسایت‌ها منتشر می‌شود و هدف آن ارتقاء و تبلیغ محصولات، خدمات یا برندها به شیوه‌ای غیرمستقیم است. لینک‌های خارجی یا بک لینک‌ها از فاکتورهای اصلی رنکینگ گوگل هستند و هرچه یک دامنه تعداد بک لینک بیشتری داشته باشد برای گوگل معتبرتر است مخصوصا اگر این بک لینک‌ها از دامنه‌های شناخته شده و معتبر باشند. کار دیگری که می توانید برای بهبود سئو خارجی انجام دهید استفاده و درج مقاله های خود در سایت های مربوط به این کار مثل Ezine، Go Article، Now public است که باعث می شود بازدید سایت شما افزایش یابد. سئو خارجی سایت سریع تر از سئو داخلی تاثیرگذاری خود را نشان می دهد به همین دلیل است که اهمیت آن از سئو داخلی بیشتر است. سئو به معنی بهینه کردن موتورهای جستجوی گوگل می باشد که باعث می شود رتبه سایت در گوگل بهتر شده و در رتبه های آغازین جستجو به نمایش در آید و در نتیجه آن بازدید و استفاده از سایت نیز افزایش یابد. ابزاری برای رصد و پایش آنلاین برند شما است که به شما کمک می‌کند تا از ذکر نام برند خود در وب‌سایت‌های دیگر آگاه شوید و در صورت وجود فرصت لینک سازی، از آن بهره‌مند شوید.

سپس نقل قولشان را در مقاله منتشر کنید و پس از انتشار مقاله از آن‌ها بخواهید در صورت تمایل آن را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند. به دنبال لینک‌های مرده در وب‌سایت‌های دیگر بگردید و از مدیران آن سایت‌ها بخواهید که به جای لینک‌های مرده، به صفحه شما لینک دهند. یکی از قدرتمندترین و جامع‌ترین ابزارهای تحلیل بک لینک است که امکانات گسترده‌ای را برای بررسی لینک‌ها، کلمات کلیدی، ترافیک و … ارائه می‌دهد. بسیاری از کسب‌وکارها، به ویژه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، ممکن است با کمبود منابع و بودجه مواجه باشند. ساخت PBN یا هر روش دیگری که در دسته سئو کلاه سیاه قرار می‌گیرد، سایت ما را رودروی گوگل و استانداردهای کیفی آن قرار می‌دهد و طی سال‌های گذشته گوگل بارها اثبات کرده که دشمن خطرناک و بی‌رحمی است.

این ابزارها تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها، رتبه دامنه (Domain Rating)، و ارجاعات (Referring Domains) به سایت رو بررسی می‌کنن. ابزار semrush بدون وی پی ان هم اکی هست دوست عزیز و کار باهاش راحته. برخلاف تبلیغات معمولی، رپورتاژ آگهی به طور غیرمستقیم و به‌صورت اطلاعاتی ارزشمند ارائه می‌شود. این روش نه‌تنها ترافیک سایت را افزایش می‌دهد، بلکه به شما کمک می‌کند تا بک‌لینک‌های باکیفیت از سایت‌های معتبر دریافت کنید که تأثیر مثبتی بر اعتبار دامنه شما دارد. ۱ – سئو خارجی (off-page) چیست؟سئو خارجی یا سئوی off page مجموعه اقداماتی است که در خارج از فضای وب‌سایت برای بهبود رتبه صفحات با هدف بهینه‌سازی موتورهای جستجو انجام می‌شود.

متخصصان و فعالان سئو می‌توانند از میان دوره های آموزشی حضوری،دوره جامع آنلاین و پکیج‌های آموزشی ویدئویی آگاهی و دانش خود را در این زمینه افزایش دهند. لینک دادن به طور قابل توجهی می‌تواند بر عملکرد وبسایت شما تأثیر بگذارد. با این حال، این مهم یک شمشیر دو لبه است زیرا بک لینک‌های غیر طبیعی می‌توانند مجازات‌های گوگل را به همراه داشته باشند. مجازات گوگل می‌تواند یک مانع بزرگی برای وبسایت‌ها باشد زیرا باعث تخریب استراتژی‌های مربوط به بهبود رتبه می‌شود. به ویژه برای کسب کارهایی که تازه کا خود را شروع کرده‌اند، توسعه برند از سئوی داخلی زمان بر خواهد بود. به همین دلیل، این کسب و کارهای به سراغ سئوی خارجی می‌روند تا هم بتوانند رتبه سئو سایت خود را بهبود ببخشد و هم برند خود را به کاربران هدف معرفی کنند.

معمولاً محتواهایی که به این شیوه جمع‌آوری می‌شوند، قسمتی از یک شبکه هستند که مالک آن گروه‌های تلویزیونی یا رادیویی هستند. اما ناشران محتوا در سال‌های گذشته از این تکنیک بیشتر از همیشه استفاده کرده‌اند تا وب‌سایت خود را با هزینه کمتری زنده نگه دارند. اقتدار دامنه یه معیار اندازه گیری یا نوعی امتیازه که سایت Moz ساخته و به ما یه تصویر کلی از عملکرد سایت می‌ده. وقتی داریم فعالیت‌‎های مرتبط با سئو خارجی انجام می‌دیم، مهمه که اقتدار دامنه رو در نظر بگیریم. درواقع اقتدار دامنه که بعضا بهش DA هم می‌گن، کیفیت سایت رو به ما نشون می‌ده.

اما در سال‌های گذشته، این تفاوت کمرنگ‌تر شده و هر دو در کنار هم استفاده می‌شوند. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به الیت دیزاین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. با کلیک بر روی علامت مثلثی شکل کنار لینک، جزئیات کامل درمورد آن لینک نمایان می شود. همچنین می‌توانید بسیاری گزارشات را در Ahrefs Site Explorer فیلتر کنید تا فقط لینک های dofollow را ببینید. ولی برای تاثیرگذاری بهتر و سریع تر باید اصول و تکنیک هایی را رعایت کرد تا نتیجه مثبتی را به دنبال داشته باشد.

البته عضویت به تنهایی تاثیری ندارد و باید به فعالیت در آن ها بپردازید. حضور فعال در شبکه های اجتماعی نه تنها به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و برندتان را تقویت نمایید، بلکه نقش مهمی در بهبود سئو خارجی وب سایت شما نیز ایفا می‌کند. برای مثال در جستجوی "بهترین شیرینی فروشی" ابتدا شیرینی فروشی هایی را مشاهده می کنید که در نزدیک ترین موقعیت مکانی شما قرار گرفته اند. برای بهبود سئو محلی سایت خود می توانید مقاله "سئو محلی چیست؟ " را مطالعه نمایید. انتخاب بین سئو داخلی و سئو خارجی شبیه انتخاب بین پایه و سقف یک خانه است؛ هر دو به‌طور همزمان برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو کار می‌کنند. سئو خارجی (Off-Page SEO) به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که خارج از سایت انجام شده اما تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی آن در موتورهای جستجو دارد.

افزونه یواست سئو یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین افزونه‌های سئو در وردپرس است که به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی را به‌طور مؤثر در متن، عنوان‌ها و متا داده‌ها قرار دهید. این افزونه با ارائه راهنمایی‌های واضح و بخش آنالیز محتوا، شما را در بهینه‌سازی نوشته‌ها و صفحات یاری می‌کند. همچنین یواست سئو به شما امکان می‌دهد تا ساختار URL را بهینه کنید و تنظیمات پیشرفته‌ای مانند ایجاد نقشه سایت XML و بهینه‌سازی متا تگ‌ها را به‌سادگی انجام دهید. اگر شما یک کسب و کار محلی هستید که می‌خواهید بر روی منطقه خود هدف گذاری کنید، حتماً از این روش استفاده کنید. برای شناسایی جامعه مخاطب خود برای منطقه بندی و پیدا کردن فرصت‌های جدید، می‌توانید از ابزار Listing Management سم راش نیز استفاده کنید. بنابراین، در سئو خارجی، تعداد پیوندها به وب‌سایت شما اهمیت چندانی ندارد، بلکه کیفیت و اعتبار منبعی که از آن پیوند دریافت می‌کنید از اهمیت بالایی برخوردار است.

بک‌لینک یا لینک‌سازی به طور مستقیم بر روی سئو خارجی تأثیر گذار است. دریافت لینک‌های برگشتی (Backlinks) قوی و با کیفیت از دامنه‌های معتبر و مرتبط می‌تواند به بهبود جایگاه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو کمک زیادی کند. این لینک‌ها به عنوان اعتباری خارجی برای سایت شما شناخته می‌شوند و به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که سایت شما محتوایی ارزشمند و ارتباطات معقولی با سایت‌های دیگر دارد. کارینو وب به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه سئو سایت در اصفهان شناخته می‌شود. کارینو وب با ارائه خدمات جامع و راهکارهای نوین، به کسب و کارها کمک می‌کند تا رتبه‌بندی وب‌سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشیده و ترافیک و درآمد خود را افزایش دهند. اگر به دنبال یک تیم حرفه‌ای و قابل اعتماد برای اجرای سئو سایت خود هستید، کارینو وب بهترین انتخاب برای شماست.

با کسب لینک‌های باکیفیت از سایت‌های معتبر، موتورهای جستجو متوجه می‌شوند که سایت شما ارزشمند و قابل اعتماد است. این امر منجر به افزایش رتبه کلمات کلیدی هدف شما و در نهایت، دیده شدن بیشتر در نتایج جستجو می‌شود. هر کسب و کاری که وارد دنیای دیجیتال شـده و صاحب وب‌سایت می‌شود، بدون سئو نمی‌تواند نتیجه خوبی بگیرد؛ درواقع هیچ نتیجه‌ای حاصل نمیشود. سئو از سه بخش اصلی تشکیل شـده است که شامل سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال است. پس از بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت در بخش سئو داخلی و تکنیکال، برای اینکه نتیجه کار را مقابل دید حداکثری مخاطبان قرار داده و در رتبه‌های بالای گوگل قرار بگیرید، باید به سراغ سئو خارجی بروید.

با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، موتورهای جستجو کیفیت محتوای صفحات را ارزیابی و با بررسی تعداد و مبدأ لینک‌ها، رتبه کلمات کلیدی و صفحات را مشخص می‌کنند. هرچه تعداد وب‌سایت‌هایی که به وب‌سایت لینک داده‌اند بیشتر باشد، رتبه و جایگاه وب‌سایت در نتایج جستجو بالاتر خواهد رفت. سئو خارجی یا off-page seo به مجموعه اقداماتی اشاره دارد که خارج از محتوای وب‌سایت انجام می‌شود. این اقدامات هدفش افزایش شناخت و معرفی وب‌سایت به موتورهای جستجو، به‌ویژه گوگل، است. حتی در غیاب لینک مستقیم، برند منشن همچنان می‌تواند ارزش قابل توجهی برای سئوی سایت داشته باشد. لینک سازی یکی از مهم‌ترین فرآیند‌های بهبود رتبه سایت است و می‌توان گفت تقریبا در تمامی اقدامات سئو خارجی که خواهیم گفت، حضور دارد.

وقتی از سئو خارجی حرف می‌زنیم، درواقع بیشتر صحبت ما راجع به لینک‌سازی و دو مفهوم لینک فالو و نوفالو هست. لینک فالو، همون لینک دیفالتی که به ربات‌های گوگل می‌گه که به این لینکی که اینجا گذاشته شده و این صفحه، اعتبار و ارزش بدید. این ارزش و اعتبار کمک می‌کنه تا رتبه بهتری توی SERP یا همون صفحه نتایج سایت به دست بیاریم. هرچی تعداد فالولینکایی که می‌گیریم بیشتر باشه، رتبه بهتری هم خواهیم داشت. و خب اینجاست که وقتی اسم سئو به وسط می‌آد، همه راجع به سئو داخلی یا همون سئوی وبسایت خودشون حرف می‌زنن.

در حال حاضر، رویدادهای آنلاین مانند وبینارها پر رواج بیشتری یافته‌اند و به برندسازی کسب و کارها کمک می‌کنند. این رویدادها نه تنها می‌توانند مخاطبین شما را جذب و درگیر کنند، بلکه باعث افزایش دید پذیری برند شما و فعالیت‌های اجتماعی مرتبط با آن خواهند شد. هیچ وب‌سایتی تنها با محتوای خود نمی‌تواند در رتبه‌بندی‌های جستجوها موفق باشد، زیرا اعتبار وب‌سایت، که امروزه گوگل به آن تأکید می‌کند، بستگی به سئو خارجی دارد. سئو خارجی و سئو داخلی در واقع دو جناح اصلی بهینه‌سازی وب‌سایت هستند که هرکدام اهمیت خود را دارند. سئو خارجی، مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که از خارج از وب‌سایت شما انجام می‌شوند تا اعتبار و رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجوی مانند گوگل افزایش دهند.

برای انجام این کار، افزونه nofollow Chrome را نصب کنید تا لینک های نوفالو را در صفحه برجسته و مشخص نماید. برای مشاهده امتیاز UR هر صفحه، URL مورد نظر را در Ahrefs Site Explorer قرار دهید. بنابراین سوال اینجاست که چطور می‌توان "اعتبار" یک صفحه را تشخیص داد؟ گوگل در گذشته قابلیت امتیاز PageRank عمومی داشت، اما در سال 2016 آن را خذف کرد. درحالیکه هیچ نسخه دقیقی برای امتیاز صفحه موجود نیست، معیارهای مشابه اما اندک وجود دارد. حتی یک بودجه کوچک می‌تواند دسترسی را به طور قابل توجهی در پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک و اینستاگرام افزایش دهد. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه می‌دهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزه‌ای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم.

اما بعضی از کاربران بر این باورند که میان rankings و social shares ارتباط وجود دارد. "ما می‌دانیم معمولا افراد به برند ها و محتوا ها بدون لینک زدن منشن می‌کنند، این صفحات با چنین منشن هایی به همراه منشن های با لینک، شایستگی این را دارند که در الگوریتم رتبه بندی ما قرار بگیرند." برای بررسی تعداد بک لینک های سایت خود، می‌توانید دامین خود را در ابزارهای  Ahrefs’ Site Explorer و یا free backlink checker چک کنید. سئو داخلی چیزی است که شما بر آن کنترل کامل دارید، درحالیکه در سئو خارجی همیشه اینگونه نیست. سئو داخلی و خارجی مکمل یکدیگر هستند و برای دستیابی به نتایج بهتر، هر دو باید به‌طور هماهنگ عمل کنند. مردم دوست دارند بدانند اینفلوئنسرها درباره چیزهای مختلف چه نظری دارند.

یکی از تکنیک‌های بهبود سئوی off-page کمک گرفتن از سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی است. همانطور که می‌دانید امروزه زندگی بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی دور از انتظار به نظر می‌رسد. بنابراین، می‌توانید از این فضا برای جذب کاربران به سمت سایت خود استفاده کنید. موتورهای جستجو با استفاده از عوامل متعدد سئوی داخلی و خارجی تعیین می‌کنند که صفحات چقدر برای جستجوهای کاربران ارزشمند هستند و نتایج مرتبط را بر این اساس بازمی‌گردانند. پاسخگویی به سوالات کاربران و ارتباط با آن ها در سایت های مانند Yahoo Answer یا Quora بسیار اهمیت دارد و می تواند سایت و تخصص شما را در زمینه مربوطه افزایش دهد و کاربران زیادی به بازدید از سایت شما بپردازند. هم چنین سایت هایی مثل Stack Overflow یا Stack Exchange نیز هستند که شما می توانید در مورد برنامه نویسی سایت خود یک سوال طرح کنید و به این شکل از این سایت ها لینک بگیرید و در آن ها لینک سازی کنید.

سئو خارجی در مقایسه با سئو داخلی چالش‌های بیشتری دارد و بسیاری از جنبه‌های آن در کنترل شما نیست. برای موفقیت در سئوی خارجی، داشتن مهارت‌های ارتباطی قوی، صبر و پشتکار، خلاقیت، و توانایی تجزیه و تحلیل ضروری است. همچنین، قابلیت مذاکره، مدیریت زمان، آشنایی با ابزارهای سئو، توانایی تحقیق، انعطاف‌پذیری، و تفکر استراتژیک نیز از ویژگی‌های کلیدی به‌شمار می‌آیند. این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کنند تا با ایجاد روابط مؤثر، تحلیل دقیق داده‌ها، و تطبیق با تغییرات، استراتژی‌های موفقی را در سئوی خارجی پیاده‌سازی کنید. در حالت ایده‌آل دریافت بک لینک از سایت‌هایی که از نام برند شما به نیکی یاد کرده‌اند مفید است اما این مساله همیشه امکان‌پذیر نیست.

بنابراین، لینک نوفالو کاربردی در رنکینگ نداره و صرفا یه تلاشه که یه سایت دچار وب اسپم نشه. همانطور که از نامش پیدا است، اینفلوئنسر کسی است که توانایی تاثیرگذاری بر رفتار کاربر یا تصمیم گیری در خرید را دارد. اینفلوئنسرها ممکن است طرفداران زیادی در کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک یا اینستاگرام دارند و می‌توانند در معرفی برند شما مؤثر باشند. استنباط Moz این است که پروفایل  Google My Business بهینه شده، مهمترین عامل برای رتبه بندی در نتایج "snack pack" و چهارمین عامل مهم برای جستجوی عادی و ارگانیک محلی می‌باشد. این نکته نیز مهم است که اطلاعات NAP شما  بین سایتیشن ها آن چنان سازگار و هماهنگ است که به گوگل این اجازه را می دهد تا تمام سایتیشن ها را به عنوان بخشی از پروفایل آنلاین شما به هم مرتبط سازد. سایتیشن های NAP، به صورت آنلاین به کسب و کار شما اشاره می‌کند که همچنین نام تجاری ، آدرس و شماره تلفن شما را نشان می دهد.

برای جلوگیری از بروز این اتفاق، پیشنهاد می کنیم مطلب " بهترین روش های لینک بیلدینگ " را مطالعه کنید. وقتی به یک استراتژی گسترده‌تر فکر می‌کنید، فروم‌ها می‌توانند ارزش زیادی به کسب و کارتان اضافه کنند. به جای اینکه از انجمن‌ها به عنوان پلتفرمی برای لینک‌سازی استفاده کنید، به آنها به عنوان راهی برای پاسخ دادن به سوالات کاربران خود نگاه کنید. برای اینکه برند خود را حرفه‌ای‌تر به مخاطبان نشان دهید، بهتر پاسخ سوالات آنها را هرچه دقیق‌تر بدهید. GMB (Google my business) روی وب سایت شما نیست و نباید فراموش کنید که تمام تلاش خود را روی سئو خارجی وب سایت خود متمرکز کنید.

برای این کار، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله “ایمیل مارکتینگ” را با دقت بالایی مطالعه کنید تا با اصول و زوایای این فرایند تبلیغاتی در دنیای کسب و کارهای آنلاین آشناتر شوید. ثبت سایت خود در دایرکتوری‌های معتبر، یکی دیگر از روش‌های کسب بک‌لینک است. اما باید توجه داشته باشید که همه دایرکتوری‌ها به یک اندازه معتبر نیستند. شما می توانید با ایجاد یک پروفایل در سایت های معتبر دیگر، اقدام به ایجاد دیدگاه زیر پست های آنها کنید. برخی از این سایت ها از جمله ویرگول، این اجازه را به شما می دهند تا لینک سایت خود را در نظرات قرار دهید.

پیشنهاد می‌کنیم تا برای اطلاعات بیشتر به مقاله اسپم اسکور چیست مراجعه کنید. در نتیجه ممکن است هیچ یک از این اصطلاحات را نشنیده باشیم یا در کار خود استفاده نکنیم ولی همچنان به اصول و مبانی سئو پایبند بوده باشیم. اما خارج از ساعات اداری هم می‌توانید در تلگرام یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

از ابزارهای بالا برای بررسی بک لینک‌های رقبا هم می‌توانید استفاده کنید. گزارش Links سرچ کنسول هم یکی دیگر از روش‌های بررسی وضعیت بک لینک‌های سایت شماست. سرچ کنسول در مقایسه با سایر ابزارهای آنالیز بک لینک، دقت بیشتری دارد و تصویر روشن‌تری از وضعیت بک لینک‌های سایت ارائه می‌دهد. ایجاد محتوای با کیفیت مانند پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها، ویدیوها و مقالات تخصصی راه‌های بسیار خوبی برای جذب کلیک و لینک‌های طبیعی به وب‌سایت شما هستند. اگر محتوای جالب و مفیدی داشته باشید، لینک‌های طبیعی به سمت شما خواهند آمد.

به طور خلاصه، سئو داخلی به کارهایی که داخل سایت شما انجام می‌شود مربوط است، در حالی که سئو خارجی به اقداماتی که در خارج از سایت شما صورت می‌گیرد، اشاره دارد. وقتی صحبت از بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) به میان می‌آید، بسیاری از افراد به سرعت به فکر کلمات کلیدی، عناوین جذاب و محتوای باکیفیت می‌افتند. این موارد، که در واقع هسته اصلی سئو داخلی هستند، بدون شک بسیار مهم و ضروری‌اند. اما برای دستیابی به موفقیت کامل در دنیای آنلاین، نباید از نقش حیاتی سئو خارجی غافل شویم. سئو خارجی به زبان ساده، به تمامی فعالیت‌هایی گفته می‌شود که خارج از وب‌سایت شما انجام می‌گیرند تا به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو کمک کنند. به عبارت دیگر، سئو خارجی مانند ایجاد یک شبکه ارتباطی قدرتمند برای وب‌سایت شماست که به آن اعتبار و ارزش می‌بخشد.

در حقیقت، سئو خارجی به این معناست که شما با انجام کارهایی در خارج از سایت خود، به گوگل نشان می‌دهید که سایت شما باکیفیت و معتبر است. ساخت لینک روشی آسان برای دستکاری و فریب الگوریتم‌های موتورهای جستجو است. بسیاری از اسپمرها با ایجاد شبکه‌های پیوندی و شکل‌دهی ساختاری که امروزه به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می‌شوند، سعی در استفاده از این مزیت دارند. گوگل با انتشار چندین به روزرسانی برای الگوریتم‌های جستجوی خود، موفق به کنترل این مشکل و محافظت از نتایج جستجوی محتوای سئو شده در برابر اسپم‌ها شده است. به همین دلیل در هنگام لینک‌سازی باید به شدت مراقب این موضوع باشید و با رعایت اصول لینک‌سازی از افتادن در دام سئو کلاه سیاه جلوگیری کنید. سئوی کلاه سیاه در حوزه لینک‌سازی چیزی نیست که گوگل به سادگی از کنار آن عبور کند بلکه با جریمه‌های سنگین مثل پنالتی ‌شدن با این اقدامات برخورد خواهد کرد.

حتی می‌توان گفت که این شبکه‌ها یک نوع موتور جستجو یا پاسخگویی هستند. با این حال، باید به این نکته توجه داشت که شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک عامل مستقیم در بهبود جستجوی سایت‌ها محسوب نمی‌شوند. لینک بیلدینگ یا بازسازی لینک، به دلیل ارزشی که در الگوریتم‌های گوگل دارد، جزء اصلی از استراتژی سئو خارجی محسوب می‌شود. بک‌لینک ابزاری است که به کاربران امکان می‌دهد تا بین صفحات مختلف وب‌سایت شما و همچنین بین وب‌سایت‌های مختلف در اینترنت به راحتی حرکت کنند و به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. اینکه از سایت‌های با اقتدار دامنه بالا لینک بگیریم مهمه، اما مهم‌تر اینه که این سایت‌ها با سایت ما ارتباط موضوعی داشته باشن. با دیجیتال شدن بازار رقابتی، بیشتر برندها اهمیت سئو یا همون بهینه‌سازی وبسایت رو متوجه شدن.

اگر وبسایتی که به رپورتاژ آگهی را منتشر می‌کند، در حوزه وب‌سایت سفارش دهنده باشد، این تاثیر چندین برابر خواهد بود. از این رو بهترین گزینه برای انتشار ریپورتاژ آگهی، وب‌سایت‌های خبری هستند و باعث بهبود رتبه وب‌سایت می‌شوند. برای سئو داخلی از Google Analytics و Google Search Console می تونید استفاده کنید. این ابزارها اطلاعاتی مثل عملکرد کلمات کلیدی، نرخ کلیک (CTR) و رفتار کاربران در سایتت رو نشون میدن. مثلاً می‌تونیین ببینین کدوم صفحات بهتر عمل کردن و برای سئو خارجی از ابزارهایی مثل Ahrefs یا Moz و semrushکمک بگیرن.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری