سئو پیشرفته برای موبایل

اهمیت سئو موبایل و تکنیک‌های بهینه‌سازی آن آموزش جامع گروه طراحی سایت آوا

اگر نسخه جداگانه ای از وب سایت خود را که به طور خاص برای موبایل طراحی شده است انتخاب نکرده اید، بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که همه دستگاه ها در یک کد HTML به حساب می آیند. CSS، جاوا اسکریپت و تصاویر موجود در سایت شما را نباید در این نسخه خاص مسدود شده باشد. اگر تصمیم به استفاده از هر یک از این عناصر دارید، مطمئن شوید که آنها در تمام دستگاه‌هایی که بازدیدکنندگان ممکن است استفاده کنند، قابل باشند. سئو چیست سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌هاست که باعث می‌شود سایت شما در نتایج موتورهای جستجو مثل گوگل، بهتر دیده شود. اما این تمام ماجرا نیست؛ وقتی صحبت از انواع سئو سایت می‌شود، اهمیت سئو موبایل چندین برابر می‌شود.

همانطور که کار می کنید، باید به آزمایش ادامه دهید تا ببینید آیا پیشرفت می کنید یا خیر. آیا این باید یک اولویت برای وب سایت شما باشد؟ اصلا آیا سئو موبایل اهمیت دارد؟ در ادامه به این موضوع پرداخته ایم. به گفته گوگل، اکنون بیش از نیمی از جستجوها در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. نمایه سازی موبایل اول به این معنی است که گوگل در درجه اول از نسخه موبایل صفحه وب برای خزیدن و نمایه سازی به جای نسخه دسکتاپ استفاده می کند. به بخش Coverage و Performance مراجعه کنید تا اطلاعاتی در مورد صفحاتی که دچار مشکلات سئو شده‌اند، دریافت کنید. همچنین، در صورت مشاهده افت رتبه یا جریمه‌های احتمالی، به محتوای سایت خود توجه کنید.

با این حال، خوب است بررسی کنید که سایت شما در ابزارهای آنالیز سایت چگونه مقیاس می شود. زیرا اگر مقیاس درستی نداشته باشد، باید با توسعه دهنده وب خود در مورد رفع آن صحبت کنید - یا موضوع دیگری را انتخاب کنید. هرچه امتیاز CWV وب سایت شما بهتر باشد، عملکرد جستجوی شما بهتر است. شما می توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMrush برای یافتن کلمات کلیدی خاص جغرافیایی استفاده کنید. استفاده از پنجره های بازشو در واقع می تواند به رتبه بندی جستجوی موبایل شما آسیب برساند.

کاربران موبایل معمولاً به دنبال اطلاعات سریع هستند و اگر سایت شما زمان زیادی برای بارگذاری نیاز داشته باشد، احتمالاً آن را ترک خواهند کرد. برای بهبود سرعت سایت می‌توانید از فشرده‌سازی تصاویر، استفاده از سرویس‌های تحویل محتوا (CDN)، کاهش تعداد درخواست‌های HTTP و بهینه‌سازی کدهای CSS و جاوااسکریپت استفاده کنید. گوگل اعلام کرده است که بهینه‌بودن سایت برای موبایل یکی از سیگنال‌های مهم در ارزیابی تجربه کاربری است. بنابراین، نادیده‌گرفتن سئو موبایل می‌تواند به معنای از دست دادن جایگاه در نتایج جستجو و کاهش بازدیدکنندگان سایت باشد. برای رسیدن به موفقیت در دنیای آنلاین، بهینه‌سازی سایت برای کاربران موبایل دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

فیچر اسنیپت انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع سؤال، اطلاعاتی را به ما نشان می‌دهد. تحلیل داده های سرچ کنسول یکی از مهم ‌ترین مراحل در بهینه‌ سازی سایت و بهبود عملکرد در موتورهای جستجو... البته، درست است که یک طراحی بامزه و جالب برای صفحه 404، از تلخی آن می‌کاهد. (درست مثل همان قندی که پشت چای پررنگ و تلخ ایرانی می‌خوریم!) اما در هر حال، یک ارور همیشه یک ارور است و تجربه کاربری را مختل می‌کند؛ پس بهتر است که چنین خطاهایی را به طور کلی حذف کنید. به طور منظم سایت خود را با ابزارهایی مانند Google Search Console و Google Mobile-Friendly Test بررسی کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا خطاهای مربوط به موبایل را شناسایی و برطرف کنید.

سئوی موبایل ارائه یک تجربه استثنایی به بازدیدکنندگان سایت‌ موبایلی است؛ یعنی سایت‌ موبایلی‌ شما به‌سرعت و بدون مشکل بالا بیاید و محتوایی درخشان ارائه کند که با کلیدواژه‌های جستجوی کاربران مطابق باشد. در دنیای امروز که موبایل‌ها حرف اول را می‌زنند، داشتن سایت موبایلی بی‌‌نقص بسیار مهم است. صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای مدت بسیار طولانی "10 پیوند آبی" نبوده اند. آنها اکنون تنوع هدف جستجو را منعکس می‌کنند و بخش‌های مختلفی را برای رفع نیازهای کاربران نشان می‌دهند. بسته محلی، تبلیغات فهرست خرید، محتوای ویدیویی و موارد دیگر بر تجربه جستجوی تلفن همراه غالب است.

تمام این خطاها، اگر فکری به حالشان نشود، کاربران را فراری می‌دهند. برای شروع پیشنهاد می‌کنیم از طریق این سایت که دوره آزمایشی رایگان نیز ارائه می‌دهد، تست بگیرید و خطاهای فنی سایتتان را پیدا کنید. سپس مشکلات یافت شده را برطرف کنید و از آن به بعد، هر یک هفته یک بار چنین کاری را تکرار کنید. برای بهبود طراحی سایتتان به نحوی که بیشتر با موبایل سازگار باشد، دوراه وجود دارد. در ادامه این مقاله به بهترین شیوه های سئو موبایل اشاره خواهیم کرد. از منوهای کشویی و دکمه‌های بزرگ برای تسهیل حرکت کاربران در سایت استفاده کنید.

Yoast SEO به شما می‌گوید که چقدر از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اید و در صورت نیاز به کاهش آن‌ها، پیشنهاداتی می‌دهد. در یک مقاله درباره «بازاریابی دیجیتال»، می‌توان به مقالات مرتبط دیگر مانند «استراتژی‌های بازاریابی آنلاین» یا «روش‌های تبلیغات دیجیتال» لینک داده و از کلمات کلیدی دیگر برای بهبود سئو استفاده کرد. کلمات کلیدی در متا تگ عنوان (Title Tag)، توضیحات متا (Meta Description) یا تگ‌های کلمه کلیدی (Meta Keywords) به‌طور افراطی تکرار می‌شوند تا موتورهای جستجو را فریب دهند. این متن تجربه کاربری ضعیفی ارائه می‌دهد و توسط گوگل به‌عنوان اسپم شناسایی می‌شود. مشتریان با مطالعه ی توضیحات مربوط به سئو موبایل، دید جامعی را در این خصوص به دست آورده و حوزه ی  کاری سئو کار ها را متوجه می شوند.

Keyword Stuffing به‌شدت آسیب‌زننده است زیرا موجب کاهش کیفیت محتوای سایت می‌شود. اگر کلمات کلیدی بیش از حد و غیرطبیعی در محتوا قرار گیرند، ممکن است تجربه کاربری را خراب کرده و سایت شما در نهایت توسط گوگل یا موتورهای جستجو جریمه شود. در این حالت، محتوای سایت به‌نظر غیرطبیعی و اسپم‌گونه خواهد آمد که موجب افزایش نرخ پرش (bounce rate) و کاهش رتبه‌بندی در نتایج جستجو می‌شود. یکی از اولین و مهم‌ترین اقدامات برای سئو موبایل، استفاده از طراحی ریسپانسیو است. طراحی ریسپانسیو به معنای آن است که وب‌سایت شما به صورت خودکار به اندازه صفحه نمایش دستگاه کاربر تطبیق پیدا می‌کند.

گوگل از نسخه موبایل سایت برای تعیین رتبه بندی خود استفاده می کند. اگر محتوای کمتری در سایت موبایل خود ارائه دهید، برای دستیابی به یک رتبه خوب مشکل خواهید داشت. اگر هنوز نسخه موبایل از سایت خود ندارید، بهتر است یک نسخه کاملاً کارآمد و ریسپانسیو داشته باشید. با وارد کردن URL سایت خود، ابزار شروع به اسکن سایت می‌کند و نتایج را در قالب گزارشی مفصل نمایش می‌دهد. شما می‌توانید کلمات کلیدی تکراری را شناسایی کرده و آن‌ها را اصلاح کنید. در متن‌های طولانی یا مقالات وبلاگ، می‌توانید سوالات متداول (FAQ) ایجاد کرده و به آن‌ها پاسخ‌های دقیق و مرتبط بدهید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. پیاده سازی این کار سخت به نظر می رسد، اما افزونه ای مانند WP Rocket می تواند تمام نیازهای ذخیره سازی شما را برطرف کند. شما می توانید از ابزار ممیزی سایت Semrush برای یافتن بهترین امتیازات ضروری وب استفاده کنید. علاوه بر این، 65 درصد از افراد 25 تا 49 ساله روزانه با دستگاه های صوتی خود (PwC) صحبت می کنند. بالای صفحه در گوشی‌های هوشمند بسیار مهم است زیرا اولین چیزی است که بازدیدکنندگان هنگام ورود به صفحه شما می‌بینند.

تیم مهام آماده است تا با تجربه‌ای حرفه‌ای، محتوایی ارزشمند و متناسب با نیاز شما تولید کند. هرچند که شاید عشق در نگاه اول افسانه باشد؛ اما در دنیای سایت‌ها، بیزاری در نگاه اول قطعاً واقعیت است! شما روی‌هم‌رفته 10 الی 20 ثانیه وقت دارید تا نظر بازدیدکننده‌ای که وارد سایتتان می‌شود را جلب کنید. در غیر این صورت، طبق تحقیقات، کاربر در همان 10 الی 20 ثانیه اول سایت شما را ترک می‌کند. در دنیای پرسرعت امروزی، ما برای همه چیز صبر و حوصله‌مان را از دست داده‌ایم؛ از جمله برای جستجو کردن در اینترنت. بر طبق تحقیقی که تیم تحقیقاتی زونا انجام داده است، کمتر کاربری بیشتر از 8 ثانیه منتظر لود شدن یک سایت می‌ماند.

با استفاده از پیوندهای داخلی و لینک‌دهی به صفحات مرتبط، می‌توانید کلمات کلیدی مختلفی را به کار ببرید بدون اینکه مجبور شوید در متن اصلی آن‌ها را بارها تکرار کنید. گوگل به شدت با استفاده از کیورد استافینگ برخورد می‌کند و سایت‌هایی که از این تکنیک استفاده می‌کنند، ممکن است با جریمه‌های سنگینی روبه‌رو شوند. این جریمه‌ها می‌توانند به صورت کاهش رتبه در نتایج جستجو، حذف از ایندکس گوگل یا کاهش اعتبار دامنه ظاهر شوند. الگوریتم‌هایی مانند پاندا (Panda)، مرغ مگس‌خوار (Hummingbird) و گوگل اسپم آپدیت به طور خاص برای شناسایی و جریمه سایت‌های متخلف در استفاده از کیورد استافینگ طراحی شده‌اند. امروزه در دنیای دیجیتال مارکتینگ، سئو موبایل اهمیت زیادی داشته و نباید از آن غافل بود. کسب و کار های زیادی به سمت اینترنتی شدن رفته و فروش آنلاین دارند.

عدم انجام این کار را ممکن است باعث شود سایت دسکتاپ به یک کاربر گوشی هوشمند با صفحه نمایش کوچک نشان داده شود. نکته شماره یک برای بهینه سازی سرعت سایت موبایل شما این است که روی میزبانی وب بهتر سرمایه گذاری کنید. بسیاری از سایت ها بر روی هاست های مقرون به صرفه ای اجرا می شوند که فضای زیادی از سرور را با سایر وب سایت ها به اشتراک می گذارند که می تواند باعث کند شدن سرعت سایت آنها شود. زمان بارگذاری صفحه یکی از بخش‌های مهم بهینه‌سازی سئوی موبایل است، بنابراین از CDN استفاده کنید، کش را فعال کنید و به میزبانی سریع‌تر بروید. بهینه سازی از SEO تلفن همراه مهم است زیرا میلیاردها نفر از دستگاه های تلفن همراه خود برای جستجو در وب استفاده می کنند.

به این ترتیب، مرورگر فقط باید هر زمان که دوباره بازدید می کند محتوای جدید و پویا را بارگیری کند. تنها برای آن میزان از منابع سخت‌افزاری که نیاز دارید هزینه می‌پردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از داده‌ها برای بهبود استراتژی‌های سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. سلام دوست عزیزتریبون پلتفرمه و برای همین تصمیم گیری و قیمت گذاری از سمت ما انجام نمیشه و ازسمت خود رسانه هست. ما صرفا سعی در این داریم تا فضای شفافی رو ایجاد کنیم و در قیمت گذاری نقشی نداریم. تنوع قیمت سایت‌هایی که در پلتفرم تریبون هستند بالاست، شما میتونید از سایتهایی که ناشرین قیمت مناسبتری رو گذاشته‌اند در حوزه مورد نظرتون استفاده کنید.

این در واقع آمار دیده شدن سایت فرین آکادمی در 1 ماه، در نتایج جستجو است. همانطور که مشخص است، مخاطبان موبایلی ما بسیار بیشتر از مخاطبانی هستند که با رایانه وارد سایت میشوند. ما برای کمک به شما، فهرستی پنج موردی برای تقویت Core Web Vital ارائه کرده‌ایم. هنگام بهبود سرعت صفحه، باید مدام از خود بپرسید که آیا به همه این محتواها، کتابخانه‌ها، تصاویر، افزونه‌ها، تِم‌ها و غیره نیاز دارید. خوب است قبل از شروع کار بر روی سئوی موبایل خود، یک تست قابلیت استفاده از موبایل را در گوگل انجام دهید تا ببینید از کجا باید شروع کنید.

این آمار باعث شده که بسیاری از وبسایت ها برای سئو موبایل سایت خود فکری بکنند. اگر کار با گوگل آنالیتیکس را بلد باشید، میتوانید بفهمید که نرخ پرش کاربران موبایلی در هر صفحه از سایت شما چقدر است. این یعنی چند درصد از کاربران موبایلی به محض ورود به صفحه سایت شما، از آن خارج میشوند. با توجه به اهمیت موضوع سئوی موبایل، گوگل به تازگی در سرچ کنسول یک بخش اختصاصی برای آن قرار داده. این قسمت که در تصویر پایین با اسم mobile usability مشخص شده، در مورد وضعیت و مشکلات نسخه موبایل سایت به شما توضیحاتی میدهد.

Core Web Vitals (CWV) معیارهای سرعتی هستند که Google از آنها برای درک نحوه تجربه کاربران از یک صفحه وب استفاده می کند. این به سادگی سرعت، پاسخگویی و ثبات بصری وب سایت ها را اندازه گیری می کند. اگر یک کسب و کار محلی یا کسب و کار کوچک دارید، باید برای موبایل بهینه سازی کنید. برای چی ؟ پاپ آپ ها در یک وب سایت برای کاربران مفید نیستند زیرا محتوا به راحتی قابل دسترسی نیست. در این راهنمای رایگان شما برخی از نکات و تکنیک های آن را کشف خواهید کرد SEO از وب سایت های تلفن همراه که در سال 2024 عالی کار می کنند.

ممکن است سایت شما امروز در صفحه اول گوگل باشد؛ اما فردا سایتی با استراتژی‌های قوی‌تر جایگاه شما را بگیرد. همچنین، هر بار که محتوای جدیدی به سایت اضافه می‌کنید، نیاز به بهینه‌سازی جداگانه برای آن صفحه دارید. (و صادقانه بگوییم، این موضوع فراتر از یک مشکل ساده است!) سایتی که فقط برای دسکتاپ طراحی شده باشد، برای کاربران موبایلی تقریباً بی‌فایده است. در این مقاله ابتدا فهمیدیم که سئو موبایل چیست، با اهمیت الگوریتم Mobile-First Index آشنا شده و در نهایت مهم ترین نکات و تکنیک های سئو کردن سایت برای موبایل را یاد گرفتیم. قبلا هم گفته ام که نرخ کلیک در کنار نرخ پرش و زمان ماندگاری از عامل های مهم رتبه بندی سایت هستند. منظور از نرخ کلیک، تعداد کلیک کاربران در صفحه اول نتایج جستجو در مقابل کل کاربرانی است که سایت شما را مشاهده کرده اند.

به زبان ساده، این فناوری باعث می‌شود صفحات وب به‌گونه‌ای طراحی شوند که در دستگاه‌های موبایل بسیار سریع‌تر بارگذاری شوند و دسترسی به محتوای اصلی سایت راحت‌تر باشد. کاربران موبایلی معمولاً کمتر از کاربران دسکتاپی حوصله دارند که منتظر باز شدن صفحات بمانند. گوشی‌های موبایل نیز به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری، نمی‌توانند به اندازه کامپیوترها سریع باشند. برای سایت هایی که می خواهند تجربه کاربری بهتری را در موبایل فراهم کنند، استفاده از AMP می تواند مفید باشد. این فناوری صفحات موبایلی را به گونه ای طراحی می کند که به سرعت بارگذاری شوند و تجربه کاربری بسیار بهتری را فراهم کند. گوگل از صفحات AMP برای نمایش سریع تر در نتایج جستجو استفاده می کند.

این فرآیند شامل بهینه‌سازی محتوا، طراحی و عملکرد سایت برای ارائه تجربه کاربری بهتر در موبایل است. سئو موبایل با سئو دسکتاپ متفاوت است، زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل نتایج متفاوتی را برای دستگاه‌های مختلف نشان می‌دهند. ممکن است سایتی در دسکتاپ رتبه خوبی داشته باشد، اما در موبایل دیده نشود یا رتبه پایینی کسب کند. سئو موبایل اطمینان حاصل می کند که سایت موبایل شما بهترین ارائه ممکن از محتوای شما را به کاربر دستگاه تلفن همراه ارائه می دهد. از آنجا که دنیای ما به طور فزاینده ای مبتنی بر تلفن همراه می شود، ضروری است که سایت شما موبایل فرندلی یا سازگار با موبایل باشد.

کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) به دو روش اصلی آشکار و پنهان انجام می‌شود. صفحه‌های موبایل کوچک‌تر هستند، بنابراین محتوای خود را با استفاده از اطلاعات مختصر و مرتبط و پاراگراف‌های کوچک‌تر، بهینه کنید. اگر خودتان مهارت سئو را یاد نگیرید، همواره به متخصصان این حوزه وابسته خواهید بود و این موضوع می‌تواند در بلندمدت هزینه‌های زیادی برای شما به همراه داشته باشد. اما با یادگیری سئو، نه‌تنها در مدیریت سایت خودکفا می‌شوید، بلکه می‌توانید این دانش را به منبعی برای کسب درآمد تبدیل کنید. اگر به دنبال استفاده از فناوری‌هایی مانند AMP یا تولید محتوای بهینه برای سایت خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه سفارش تولید محتوا در سایت مهام سر بزنید.

اگر یک سایت به درستی ریسپانسیو نباشد، یعنی به خوبی برای دستگاه‌های مختلف بهینه نشده باشد، احتمالاً در نتایج جستجوی موبایلی رتبه پایین‌تری خواهد داشت. وب‌سایت‌هایی که به‌خوبی در نمایشگرهای کوچک موبایل ظاهر می‌شوند، امتیاز بهتری از گوگل دریافت می‌کنند و در نتایج جستجو بالاتر ظاهر می‌شوند. این ابزار به شما کمک می‌کند تا بفهمید آیا وب‌سایت شما برای دستگاه‌های موبایل بهینه شده است یا خیر. با وارد کردن آدرس سایت خود در این ابزار، می‌توانید توصیه‌ها و راهکارهایی برای بهبود سئو موبایل دریافت کنید. AMP یک پروژه گوگل است که هدف آن افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب در دستگاه‌های موبایل است. با استفاده از AMP، صفحات سایت شما به شکلی ساده‌تر و با حجم کمتر نمایش داده می‌شوند، که باعث می‌شود سرعت بارگذاری صفحات افزایش یابد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/